رفاه دانش

  • ۵۲ گروه دانشجویی زائر اولی به مشهد مقدس اعزام شدند

  • ۵۲ گروه دانشجویی زائر اولی به مشهد مقدس اعزام شدند
    • نویسنده :
    • تاریخ : 1398/11/10

    مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم،‌ تحقیقات و فناوری گفت: ۵۲ گروه دانشجویی در قالب اردوی های رضوی دانشجویی از دانشگاه های سراسر کشور به مشهد مقدس اعزام می شوند.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاونت فرهنگی و اجتماعی، محمدهادی عسکری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا اظهار داشت: بر اساس هماهنگی و توافق به عمل آمده با آستان قدس رضوی، سهمیه ای برای تشرف دانشجویان زائر اولی اختصاص یافته است.
    وی با بیان اینکه سهمیه یادشده در اختیار دانشگاه ها قرار گرفته است، افزود: در این مرحله حدود ۲۵ هزار نفر ثبت نام کرده اند.
    به گفته مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، با توجه به محدودیت ها در  ماه های بهمن و اسفند سال جاری، فقط ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه های سراسری در قالب ۵۲ گروه دانشجویی  به مشهد اعزام می شوند.


    عسکری افزود: اردوهای دانشجویی از جمله فعالیت هایی است که در بستر آن دانشجویان به عنوان گروه همسالان، نوعی زیست مشترک را در کنار هم تجربه می کنند همچنین با توجه به استقبال زیاد دانشجویان برای متولیان فرهنگی دانشگاه ها به عنوان یک فرصت تلقی می شود.
    وی تاکید کرد: در سال های گذشته، برگزاری این قبیل اردوها توانست تا حد زیادی زمینه آشنایی بیشتر دانشجویان را با سیره اهل بیت به ویژه حضرت علی ابن موسی رضا(ع) فراهم کند.
    مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم خاطرنشان کرد: اختصاص این سهمیه و ظرفیت ها باید در اختیار همه دانشجویان قرار گیرد و تلاش برای فراگیرتر شدن این اردوها افزایش یابد.
    عسکری گفت: دانشجویان با سلایق و گرایش های گوناگونی که دارند، مخاطب خاص این اردوها می شوند و با کمترین هزینه در این اردوها حضور می یابند.
    وی درباره برنامه های این اردو اظهار داشت: دانشجویان در این اردو، سه شب و چهار روز در مشهد در زائر شهر رضوی اسکان می یابند و از برنامه های زیارتی، آموزشی و فرهنگی تدارک دیده شده بهره مند خواهند شد.

    اعزام ها از بعد امتحانات پایان ترم آغاز شده و تا ۲۰  اسفند ماه ادامه دارد. 

طراحی و توسعه : دکترکد دکترکد