رفاه دانش

  • نشست هماهنگی برگزاری ششمین اردوی زیارتی طریق رضوی در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار گردید

  • نشست هماهنگی برگزاری ششمین اردوی زیارتی طریق رضوی در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار گردید
    • نویسنده : رفاه دانش
    • تاریخ : 1398/07/27

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، به نقل از گزارش خبرنگار معاونت فاد؛ نشست هماهنگی برگزاری ششمین اردوی زیارتی طریق رضوی با حضور مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری  ، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد و نمایندگان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی شهر مشهد روز پنجشنبه 2 مهرماه در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

    در ابتدای این جلسه دکتر حمیدرضا طاهری معاون فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد ضمن تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی هدف از برگزاری این نشست را هماهنگی و هم افزایی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در راستای ترویج فرهنگ رضوی و به ویژه برگزاری شایسته  و باشکوه ششمین همایش پیاده روی زائرین پیاده دانشجویی عنوان کرد.

    در ادامه مهندس عسکری مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری ضمن اشاره به برنامه های معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم برای تقویت باورهای دینی و مذهبی دانشگاهیان گفت: برنامه های ویژه حوزه امام رضا علیه السلام در ذیل عنوان نهضت رضوی تعریف شده است که سه مولفه مشخص دارد. تشرف به حرم مطهر رضوی که با عنایت حضرت رضا علیه السلام و تدابیر و هماهنگی معاونت فرهنگی دانشگاه ها هر دانشجو می تواند در دوران تحصیل خود یک نوبت به حرم مطهر رضوی مشرف شود. در این راستا با همکاری آستان قدس رضوی اقدامات بسیار ارزنده ای انجام شده است. 
     همایش پیاده روی طریق رضوی دیگر مولفه ای است که به همت دانشگاه ها ششمین دوره آن در سال جاری برگزار خواهد شد.  همچنین تاسیس و تقویت کانون های فرهنگی رضوی از دیگر موضوعاتی است که در ذیل نهضت رضوی در دانشگاه دنبال شده است و در بسیاری از دانشگاه ها این کانون ها در حال فعالیت هستند.

    مهندس عسکری  در ادامه گفت:  هدف از برگزاری این جلسه انسجام بخشی و هم افزایی پیرامون برنامه طریق رضوی است تا بتوانیم با استفاده از امکانات دانشگاه های استان و شهر مشهد با توجه به عشق و علاقه فراینده دانشگاهیان به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام زمینه حضور  دانشجویان در آیین پایانی ماه صفر و تشرف به حرم مطهر رضوی فراهم شود.  یکی از کارکردهای حوزه های فرهنگی دانشگاه این است که باید تسهیل گر  فضای باشیم که می تواند معنویت را در دانشگاه ها افزاریش دهد.  امیدواریم با توجه به شرایط موجود و همکاری دانشگاه ها  بتوانیم زمینه حضور بیشتر دانشجویان علاقه مند را فراهم کنیم.  در این راستا اقداماتی انجام شده  از جمله هماهنگی های اولیه با دانشگاه بین المللی امام رضا علیه السلام انجام شده است که به حمدلله با تمهیداتی  که صورت گرفته میربانی کامل دانشجویان پسر در این دانشگاه انجام می شود. در بخش دانشجویان خواهر نیز با موسسه جوانان آستان قدس توافقاتی حاصل شده ولی با توجه به تعداد بالای متقاضیان شرکت در این رویداد از دانشگاه ها تقاضا داریم ظرفیت های خود را برای پذیرش شرکت کنندگان در این رویداد در اختیار ستاد اجرایی این برنامه قرار دهند.

    در ادامه این جلسه نمایندگان دانشگاه ها و موسسات اموزش عالی هریک نقطه نظرات خود را اعلام و ظرفیت های دانشگاه های مربوطه را تشریح کردند و  در پایان مقرر گردید مکاتبات و هماهنگی های لازم از طریق ستاد اجرایی این رویداد با دانشگاه های همکار صورت گیرد.

     


    گفتنی است ششمین اردوی طریق رضوی در ایام پایانی ماه صفر همزمان با شهادت حضرت امام رضا علیه السلام با حضور ۱۵۰۰ نفر از دانشجویان سراسر کشور در مشهد مقدس برگزار می شود. در این برنامه دانشجویان حدود ۳۵ کیلومتر را در محور نیشابور به سمت حرم مطهر پیاده طی می کنند و دو شب را در شهر مشهد مقدس اسکان خواهند داشت و از برنامه های فرهنگی و زیارتی تدارک دیده شده استفاده خواهند کرد.

طراحی و توسعه : دکترکد دکترکد